fbpx

Service & Garanti

Garanti & Service

Kjøp med Trygghet
Vi gjør vårt ytterste for å kvalitetssikre utvalget i nettbutikken vår, slik at du som kunde kan være trygg på at du får et produkt som matcher forventningene dine. Vi har prøvd å kjøpe en rekke brett fra både USA og ASIA, med varierende hell. Det har vært både tidkrevende og kostbart; men alle feilene vi har vært nødt til å løse før vi begynte å selge til sluttbruker, er det som gjør at du som kunde kan være trygg på å få et godt produkt av oss. Sommeren 2018 gjennomførte vi en stor test med nesten 1000 prøvekjøringer over 3 dager uten å møte på noen feil.

Garantibestemmelser i Verdensklasse
Norge har en av verdens beste forbrukerkjøpslover, noe som gir alle våre kunder garantibestemmelser i en klasse for seg selv. Det er viktig å forstå at dette lovverket ikke gjelder når du handler av utenlandske butikker og nettbutikker. BeReal AS er et norskt selskap som forholder seg 100% til det norske lovverket. Som kunde hos BeReal kan du derfor være trygg på at du vil bli tatt godt vare på og få de rettighetene du har krav på. Sommeren 2018 gjennomførte vi en stor test med nesten 1000 prøvekjøringer over 3 dager uten å møte på noen feil. For å unngå misforståelser vil vi tydeliggjøre at garantivilkårene til BeReal dekker feil eller mangler som skyldes produksjons- og fabrikasjonsfeil. Brukerrelaterte feil dekkes verken av Norsk Garanti eller BeReals Garanti.

Garantivilkår

Hva er dekket av garantien?
BeReal dekker feil eller mangler som skyldes produksjons- og fabrikasjonsfeil. Brukerrelaterte feil dekkes verken av Norsk Garanti eller BeReals Garanti. For å tydeliggjøre hva produksjons- og fabrikasjonsfeil er, mot brukerrelaterte feil har vi laget punktene "Dette er dekket av garantien" og "Dette er ikke dekket av garantien". Det er viktig å forstå at en BeBooster ikke er en offroad sykkel, men et produkt som kan minne litt mer om Tour De France sykler. BeBoosteren kan leve lenge om man tar vare på den og man ikke kjører uvørent. Det beste tipset vi kan gi deg som kunde er at man ikke skal kjøre på steder og på måter man normalt ikke hadde gjort med vanlige longboard eller skateboard. Noen eksempler på normal bruk er et jevnt og fint underlag, unngå sand/grus, ikke tving brettet over elementer som normalt kunne låst hjulene på et vanlig longboard/skateboard, stopper hjulene eller brettet i noe så må man slippe opp gassen for å unngå å brenne motorene. Skateramper er heller ikke ideelt for BeBoosteren. Er det noe du er usikker på før du begynner å bruke BeBoosteren din er det bare å ta kontakt via facebook pagen vår så vil svare så godt vi kan.

Dette er dekket av Garantien

  • MOTORER
    • Om det oppstår en feil med motorene som skyldes løse magneter, dårlig viklinger, eller svak koppertråd på viklingene så dekkes dette av garantien.
  • HOVEDKORT
    • Om det oppstår feil med hovedkortet som skyldes dårlig lodding, brudd på kabler, løse databrikker eller koblingspunkter så dekkes dette av garantien.
  • HÅNDKONTROLLER
    • Om håndkontrolleren har problemer med sendesignalet, feil på throttle poten eller feil på powerknappen dekkes dette av garantien.
  • BRETTENE VÅRE
    • Om brettene våre skulle brekke vil dette evalueres ved vært tilfelle. Om bruddet skyldes uvøren kjøring vil garantien på hele produktet bortfalle.
  • BATTERI
    • Om batteriet har en feil med en celle dekkes dette av garantien. Vi velger høykvalitetslipobatterier til våre BeBooster Batterier og har derfor aldri hatt noen celleproblemer. Les hva som ikke dekkes av garantien for å unngå å skade ditt batteri.
  • ALLE DELER
    • Om produktet mot formodning skulle være DOA (Dead On Arrival) når man mottar det for første gang, vil man selvfølgelig få en helt ny enhet. Det kan ikke være noen tegn på at det brukt for at DOA garantien skal gjelde.

Dette er IKKE dekket av Garantien

  • MOTORER
    • Om det oppstår en feil med motorene som skyldes brente motor (viklinger med brennmerker) eller at det er tydelig tegn på uvøren bruk og/eller unaturlig slitasje bortfaller garantien. Eksempler på dette er grus og andre elementer i motorene som har skadet motoren, rust og irr, ødelagte hjullagre, brudd på kabler grunnet dårlig vedlikehold (stramming av spacere).
  • HOVEDKORT
    • Om det oppstår feil med hovedkortet som skyldes brent hovedkort eller at det er tydelig tegn på uvøren bruk og/eller unaturlig slitasje bortfaller garantien på hele produktet.
  • HÅNDKONTROLLER
    • Om håndkontrolleren har noen problemer og det er tydelig tegn på uvøren bruk og/eller unaturlig slitasje bortfaller garantien.
  • BRETTENE VÅRE
    • Om brettet skulle brekke eller få andre skader som skyldes uvøren kjøring og/eller at det bærer preg av unaturlig slitasje bortfaller garantien på hele produktet.
  • BATTERI
    • Om det oppstår problemer med batteriet som skyldes at det er lagret feil eller at det er tydelig tegn på uvøren bruk og/eller unaturlig slitasje bortfaller garantien på hele produktet. Det er viktig å alltid lade batteriet etter bruk og det skal alltid lagres i romtemperatur. Batterier som lagres uten å ha blitt ladet opp eller som lagres kaldt vil ta skade som ikke dekkes av garantien.
  • ALLE DELER
    • Om man velger å skru på produktet selv, man benytter uorginale deler eller at det er tydelig tegn på uvøren bruk og/eller unaturlig slitasje bortfaller garantien på hele produktet.

Norsk Kundesenter & Norsk Garanti

Hvordan går jeg frem om noe skulle oppstå med min BeBooster?
Om det skulle hende noe med din BeBooster er det bare å ta kontakt med oss så vil vi hjelpe deg å feilsøke via vår facebookside. Dette gjør det enkelt for alle 3 i selskapet å få oversikt på alle saker til enhver tid. Når du er i dialog med oss vil vi i løpet av kort tid gi vår oppfatning av hva feilen er, hva den skyldes og om det er dekket av garanti eller ikke. Vi vil også som regel gi et prisestimat på å utbedre feilen om det ikke er garanti, men det kan avvike noe ettersom vi via facebooksiden ikke har enheten fysisk hos oss. I de tilfeller kunde er overbevist om at det er garanti og vi er av annen oppfatning, er man hjertlig velkommen til å sende inn enheten for å få en servicerapport. Om det i servicerapporten viser seg at det er en garantisak vil vi selvfølgelig behandle det som en garantisak. Om det viser seg at det ikke er en garantisak, vil det tilfalle et servicegebyr på 790,- for å dekke kostnadene knyttet til servicerapporten. Servicegebyret kommer i tillegg til eventuelle servicekostnader for å utbedre feilen. I disse tilfellene forbeholder vi oss retten til å ta pant i den innleverte enheten, inntil servicegebyr og andre påløpte kostnader er betalt.

Service & Vedlikehold
Vi har siden firmaet ble startet fått ta del i en spennende reise der vi har blitt godt kjent med produktene våre og kan derfor fikse det meste som måtte oppstå internt. Om vi ikke har svaret selv har vi et støtteapperat på fabrikken som har hjulpet oss å utvikle produktene. Må vi benytte støtteapparatet kan noe lenger servicetid påregnes. Vi er et lite firma med en stor visjon og vi gjør vårt beste for å behandle alle saker så kjapt som mulig. Om du ønsker å ta best mulig vare på din BeBooster anbefaller vi deg å sende den inn til oss så vi kan gå over produktet enten på starten av sesongen eller på slutten av sesongen for en overhaling. Da vil vi gå over boosteren for å påse at alt er som det skal og smøre opp det som må smøres opp. Om vi finner eventuelle feil vil du som kunde få en servicerapport med et prisoverslag på å utbedre feilen.